א.א.א.

הוידוי הבא עשוי לגרום למספר מורות לאזרחות להתקף פירכוסים. אם את/ה מורה לאזרחות- נא להתיישב, לפתוח חלון, לחשוב אופטימי, ולעבור לשורה הבאה. מוכנים? מוכנות? אוקיי, הנה זה בא: אף פעם לא הבנתי למה המציאו את הדגל.
זאת אומרת, אוקיי, אנשים אוהבים סמלים, יופי. אבל למה דגל? מה דגל מסמל? את המדינה שלי? למה המדינה שלי צריכה שמשהו יסמל אותה? בכלל, למה משהו מסמל משהו אחר, מישהו הצליח להבין פעם? המשהו האחר לא יכול פשוט לסמל את עצמו?
ונניח שמשהו א' מוצא משהו ב' שיסמל אותו. מי יסמל את משהו ב'? משהו גימל. ומי יסמל אותו? תמיד יהיה כאן חוסר! בגלל זה, נשמע לי רעיון מעולה- לבנאדם- לעבוד בתור סֶמל. אני מוכן לסמל מרגע זה את קהיליית החצילים בכל רחבי העולם. חושבים על חציל? תחשבו עלי. אכלתם מוסאקה בגשר הירקון? אכלתם חתיכה קטנה ממני. תזכרו: דגל מסמל מדינה, זלזל מסמל את מוטיב התלישות של ביאליק, נירמו מסמל חציל.
אחד הדברים המעצבנים ביותר בדגל שלנו, זו ההחלטה המוזרה שאפשר לצייר בו רק צורות גרפיות. למה אי אפשר לשים בדגל גם מילים, או אותיות?
אם היתה אופציה מילולית לדגל שלנו, הייתי מציע דגל חדש. כי תבינו, עם כל הכבוד למגן דוד, אם אנחנו מחפשים משהו שיסמל באמת את המנטליות שלנו, יותר מהפלאפל והכותל ושחר חסון, אני הייתי מעצב דגל חלק ובמרכזו שלוש אותיות: א.א.א.
כל מי שחיפש פעם אינסטלטור בדפי זהב, מכיר טוב מאד את האותיות האלו. כל חשמלאי או שיפוצניק שרוצה שהשם שלו יופיע ראשון- משחיל "א.א.א." לפני השם, וככה הוא ראשון, בסדר אנלפאביתי: א.א.א. הרצל הובלות! א.א.א. שמעון שמאות רכב! א.א.א בשפה של המבוגרים, זו בעצם הצעקה המפורסמת "ראשון!!" שמשמיעים ילדים, בהגיעם לנדנדה במגרש המשחקים. ואין, אין דבר ישראלי יותר משלושת האותיות האלו.
מה שמוזר יותר, הן החנויות שמתעקשות לכתוב את השילוש הקדוש הזה גם בחזית החנות עצמה. ברמת גן ישנה חנות וילונות אחת, ועל חזיתה מתנוסס השלט: "א.א.א. וילונות". אף פעם לא הבנתי למה. רגע, יכול להיות שגם ברחוב עצמו, מסדרים חנויות לפי האלף-בית? "אהה, אתה מגיע לתחילת הרחוב לחנות של האוכמניות, אחר כך אתה ממשיך לחנות של ברזלי גרשון, אחר כך יש לך גבינות ניצן, דלתות דון ג'ובאני, הנלפבתיים אנונימיים, וככה, אחרי חמש מאות מטרים אתה מגיע ל"תרבוּשי בורגול"- ושם נגמר הרחוב.
מעניין איזו הודעה יש להם בתא הקולי, בחנויות כאלה? "אלף אלף אלף שמשון יבואן נבטי אלף אלף אלף אלפלפה שלום. כרגע איננו נמצאים במשרד, אולם ניתן להשיג אותנו באלף אלף אלף חמש שתיים שלוש שבע חמש אפס ארבע אחת, או לנסות את משרדנו הנוסף באלף אלף אלף אלף אלף אלף אלף אלף אלפי מנשה".

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

השאר תגובה