לא נערים. ערסים

ושוב: שני נערים היכו למוות אדם בן שישים. ככה סתם, באמצע הרחוב, בגלל שלא נתן להם סיגריה, או כבוד, או גם וגם. לא משהו שלא קראנו עליו כבר מאות פעמים בשנים האחרונות. שאלונת קטנטונת: למה עורכי העיתונים עדיין מתעקשים לקרוא להם "נערים"? הם לא נערים. "נערים" הם ילדונים מחוצ'קנים שקוראים זבנג, שומעים לד זפלין ומקימים להקה במוסך, עם גיטרה בעלת מיתר די קרוע ומגבר משומש במאה שקל. "נערים" מתמרחים בחשאי באפטרשייב של אבא ומתחננים למאה שקל מאמא, כדי להזמין את רותם מכיתה ט'4 לסרט, פופקורן ומקדונלדס. "נערים" ניגשים לסופרפארם ותוך כדי הסמקות וציחקוקים בלתי נשלטים מנסים לקנות לראשונה חפיסת קונדומים. "נערים" לא מכים למוות אדם בן שישים, באמצע הרחוב, בגלל שהוא "לא נתן להם מספיק כבוד". היצורים המחליאים שעושים דבר כזה אינם "נערים"- הם ערסים. קראתם נכון: ערסים. ע-ר-ס-י-ם. למקרה שלא ידעתם, ערסים הם ארגון הטרור הקטלני ביותר במדינה הזאת (ושוב: ערסים, ולא "בני טובים", "נערים", "קונדסונים" או "חייזרים". פשוט ערסים). ארגון הטרור הזה אחראי מדי שנה למותם של מאות אנשים חפים מפשע, שבסך הכל היו במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון: לא נתנו סיגריה (כי אין להם), שאלו חברה של ערס מה השעה, תפסו לרגע מקום חניה, העירו לערס שנדחף בתור..
מוזר לי שכל ארגון טרור אחר "זוכה" לסיכולים ממוקדים ומלחמות עד חורמה- ורק הערסים לא, כי יש משהו מאד לא פוליטיקורקט בלקרוא להם "ערסים". טפו טפו טפו, זה נשמע קצת גזעני לקרוא לערס ערס.. נכון? קצת לא נעים, השימוש במילה הזאת, "ערס". משהו שלא מדברים עליו, כמו טחורים, או בן הומו. למה אנחנו כל כך מפחדים להשתמש במילה הזאת, ערס? זה מבליט את האשכנזיות המתנשאת שלנו כשאנחנו לא קוראים לו "נער בן טובים"? כנראה שכן. מלכודת הפולניות של חלק מאיתנו מנתבת אותנו להרגיש אשמים במשהו, בכל רגע נתון- גם כשאנחנו מזמן לא המקפחים אלא דווקא המקופחים. האמת היא שלא מעניין לי את התחת מאיפה הסבא וסבתא של הערסים האלה הגיעו- מעניין אותי יותר שהם טרוריסטים עלובים שהורגים בשנה הרבה יותר אזרחים מהחמאס, הפתח וגדודי עיז א דין אל קסאם ביחד- ואף אחד לא עושה כלום בקשר לזה. כי כדי לעשות משהו לערסים, צריך קודם כל להודות שיש דבר כזה, ערסים- וזה לא נעים.
לחמאס, לפחות, יש אידיאולוגיה- לערסים אין, פרט לרצון לדקור כל מי שלא בא להם טוב באותו רגע. הי, יודעים משהו? הערסים לא באים לי טוב בכלל, בשום מקום, אף פעם. אולי מישהו יתחיל לדקור אותם בחזרה? לפוצץ את הבתים של משפחותיהם? לעצור אותם במעצר מנהלי לשנים על גבי שנים? מה עם מבצע "חריימה יצוקה", בו נהרוג 1400 אזרחים בעיר מלאת ערסים, ונספר שהערסים מתחבאים בלב אוכלוסיה בלתי- ערסוואטית? זה לא משהו שלא עשינו כבר בעבר, אתם יודעים. חומר למחשבה

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

7 Responses to לא נערים. ערסים

  1. מאת עמית‏:

    אתה צודק, יקירי, אבל הפוסט שלך מריח מגזענות. "חריימה יצוקה"? האם כל המרוקאים ערסים, או כל הערסים מרוקאים?
    כלל לא נכון. יש ערסים מכל חלקי החברה. וכשאתה בוחר להדגיש את המוצא שלהם אתה מדגיש את ההתנשאות האשכנזית שדיברת עליה. גדלתי בפ"ת, ואוימתי על ידי ערסים מגוונים מאוד, בשלל צבעי הקשת.

    המוצא של הוריהם או של סביהם כלל לא רלוונטי לעובדה שמדובר בילדים משולחי רסן, חסרי חינוך וחסרי עכבות.

    ועוד נקודה, אם כבר הזכרתי קשת – "משהו שלא מדברים עליו, כמו טחורים, או בן הומו". זה אחד המשפטים ההומופובים ביותר, ואם הוא נאמר בהומור, אני מציע שלא תתפטר מהעבודה הקבועה שלך ולא תרוץ עם מופע סטנדאפ. הוא הומופובי אפילו אם הוא נאמר בהומור, כי זה מבליע את ההומופוביה במעטה "לגיטימי", כשהיא לא, בשום צורה. על בנם הומואים אפשר לדבר, תשאל אותן: http://www.tehila.org.il.

  2. מאת nirmo‏:

    הבנת הנקרא, עמית. יש מקצוע כזה ביסודי.
    אני מצטט את עצמי:
    "האמת היא שלא מעניין לי את התחת מאיפה הסבא וסבתא של הערסים האלה הגיעו- מעניין אותי יותר שהם טרוריסטים עלובים שהורגים בשנה הרבה יותר אזרחים מהחמאס, הפתח וגדודי עיז א דין אל קסאם ביחד- ואף אחד לא עושה כלום בקשר לזה".
    אתה, לעומת זאת, כותב:
    "המוצא של הוריהם או של סביהם כלל לא רלוונטי לעובדה שמדובר בילדים משולחי רסן, חסרי חינוך וחסרי עכבות. "
    קרא שוב את שני הטקסטים, ותראה שמדובר בדיוק באותה אמירה ואותם דברים.

    אז איזו גזענות מסתתרת בדברי?? מהשימוש במילה "חריימה"- שנאמרה בצחוק, אגב- החלטת שאני חושב שכל המרוקאים ערסים? לא, יקירי, אתה החלטת בשמי דבר כזה. ואני מכיר היטב ערסים רוסים, ערסים תימנים, ערסים ברדיחיצ'סטאנים וערסים אשכנזים. היות והמילה "ערס" לא מציינת מוצא של אדם אלא מודל התנהגותי שלו- אין כל גזענות בדברי, פרט לזו שהחלטת להצמיד לי, ללא שום הצדקה. אי אפשר להאשים אותי בגזענות, עמית, היות ואני שונא כל אדם ללא הבדל דת, גזע או מין.
    לגבי מבצע חריימה יצוקה: שוב, הבנת הנקרא. הדברים נאמרו בציניות, היות ואני אישית מתנגד גם לעופרת יצוקה, גם לסיכולים ממוקדים וגם למעצרים מנהליים. כל הרעיון היה להמחיש את העובדה שנגד הערסים- ארגון הטרור המסוכן ביותר הפועל בשטח ישראל בימינו, לדעתי- אף אחד לא פועל באותם אמצעים (פסולים, לדעתי) בהם אנו כן פועלים כנגד ארגוני טרור אחרים.
    ולגבי מופע הסטנדאפ שלי: אם אתה לא מסוגל להבין שהביטוי "טחורים, או בן הומו" נאמר בצחוק- עשה לעצמך טובה ואל תבוא למופע שלי. אני בטוח שנשארו כרטיסים לשחר חסון (רגע, גם עכשיו יצאתי גזען?? שיט. אוקיי, למופע של אורי חזקיה. מספיק אשכנזי?)
    יום טוב והרבה אושר-
    נירמו

  3. מאת RouVik‏:

    נירמו היקר,

    אתה צודק לגמרי.
    קשה שלא להתקומם ולהזדעזע ממעשיהם של "הנערים".
    ולא פחות מכך, מהתגובות של בני המשפחה, שמהן ניתן
    להבין כיצד "הנערים" הגיעו לאן שהגיעו.
    הבעיה היא שהגורמים שאמורים לטפל בבעיה הם ערסים
    בעצמם, ואפילו יותר מסוכנים, כי הם פועלים בחסות החוק.

  4. מאת גיל‏:

    עמית, תנוח. ותלמד לקבל דברים בצחוק בלי להיעלב מדברים שכלל לא כוונו להעליב. נירמו, אחלה פוסט 🙂

  5. מאת זרש‏:

    לא יכולתי להסכים איתך יותר. גם אני נתקלת יום ביומו בזבלי אדם. לדוגמה:
    http://www.freezeresh.com/2009/10/23/821

  6. מאת עידו‏:

    מסכים כל כך. זו באמת הסכנה האמיתית למדינה. והצרה שגם השוטרים שלנו בחלקם הגדול ערסים…

השאר תגובה